Nieuws

Maandag, 17 Augustus 2009

Wedstrijdverslag Zele (B) Na een lange tijd van geen updates en verslagen is het nu weer tijd voor een wedstrijdverslag. Door enorme drukte met school, werk, etc is het er de laatste paar keer niet van gekomen. Maar inmiddels stonden beide machines weer klaar om van huis te mogen. Na Hoeven is de Spower voorzien van vers binnenwerk van de turbo want dit had in hoeven nogal wat schade opgelopen. Vrijdagmiddag alles geladen waarna we rond de klok van 6 uur vertrokken zijn richting Zele. Daar aangekomen hebben we de tent opgebouwd en alles geinstalleerd voor het slapen. We wilden nog één keer proefdraaien om te kijken of alles goed was voor de wedstrijd op zaterdag. Helaas is bij het starten de startmotor stuk gegaan. We hebben nog gekeken of we dit konden maken, de startmotor van de cobra overzetten of een provisorische redding…. Maar helaas mocht het niet baten. We hebben besloten om de nacht door te brengen in Zele waarna we zaterdagmorgen alles weer ingepakt hadden. We zijn rond 9 uur aangereden naar Meerkerk waar we de finale van de A-Div. gekeken hebben. Hier hebben we de machines gelost en hadden erg veel bekijks en aanspraak. Erg leuk! Na de wedstrijd hebben we weer alles ingeladen en zijn huiswaarts gekeerd. Om 8 uur kwamen we thuis aan en zat het pulling weekend er weer op. Helaas moest ook nog een teamlid naar het ziekenhuis toen we in Meerkerk waren omdat hij klem had gezeten tussen een ijzeren laadklep en een reclamebord. Gelukkig kon zijn vingertopje er weer aan geplakt worden en gaat het nu goed met hem.

 

Dinsdag, 2 Mei 2009

In de week voor Kruisland is er zeer veel regen gevallen en de vraag was dan ook of het wel door zou gaan. Na geinformeerd te hebben zijn we zondagmorgen toch vol goede moed richting kruisland vertrokken. Volgens de buienradar zou het rond de klok van 10u droog worden en zo ook was het geval. De baan moest nog ontdaan worden van een laagje gras en dit was ook maar goed omdat er behoorlijk wat water gevallen was. Er werd begonnen met wegen en hierna gingen de machines om 12u richting parc fermé. Hier werden we opgesteld en vol spanning wachtten we tot het moment dat we mochten aan- treden. Frank met de cobra ging voor de sleepwagen. Helaas door een miscommunicatie reed hij in een verkeerde versnelling en het resultaat viel ook jammerlijk tegen: Geen full pull. Ook in de 2e kwalificatie voor de finale wist hij de volle baanlengte niet te benutten. Helaas zat de cobra niet in de finale wat nog nooit is voorgekomen. Een 5e klassering was het eindresultaat. Hierna was het de beurt aan Paul met de S-power. Erg gespannen of de motor nu wel goed zou lopen. Er werd warmgedraait en Paul ging voor de sleepwagen. Bij het optoeren kwam de koppeling iets te vroeg op of er zat nog te weinig toeren in de motor want in eerste instantie kwam hij er niet bovenop. Bij een 2e poging werd er een full pull gehaald en zat hij in de finale. Zo ook de easterbunny en een ongeloofelijk hard lopende saske. Deze laatste verspeelde in de finale helaas weer een motorblok. Het gaat hard, of hard kapot. En nu was het het laatste. De winst ging naar Mark, de 2e plek was voor Harm met de easterbunny die toch nog een turbo verspeelde. Spower kwam helaas buiten de baan en pakte daarom met een diskwalificatie de 3e plaats. Na de run werd er een rammel geconstateerd in de achteras. Thuis is de achteras gedemonteerd en kwam het probleem aan het licht. Ook hebben we ter inspectie de versnellingsbak, planetairen, remmen en aandrijving gecontrolleerd. Het was maar goed ook. De remmen zaten los, de bak mocht wel een ander soort olie in en de aandrijving was nog prima in orde. Voor de volgende wedstrijd gaan we nog een paar zaken aan de motor zelf nakijken en iets anders afstellen om nog wat uit te sluiten. Wellicht gaan we demo rijden in wieringerwerf. Anders zal Made onze volgende wedstrijd worden. Foto’s staan in het foto album, filmpjes in het film album en ook de foto’s van het groot onderhoud komen erbij. Tevens schiet de bouw van de nieuwe motor voor de S-power al aardig op. Ook dit is hier te zien.

 
Hoofd-Sponsoren

Meer Sponsoren

tumblr counter