Nieuws

06.04.2011 Werkplaatsnieuws

Vanwege een computercrash heeft het nieuwe werkplaatsverslag even op zich laten wachten. Dat gaf wel tijd om een aantal zaken van het “to-do” lijstje af te werken. Zo zijn alle tankjes voorzien van vuldoppen en netjes afgelast. Het koelsysteem van de motor is nu definitief af en alles zit gemonteerd op het blok. Kraantjes, slangetjes en klemmetjes, alles is klaar! Het waterinjectiepompje heeft zijn plekje gevonden en ook het steuntje met de injectienozzle zit op zijn plaats. We wilden dit op een onafhankelijke steun maken maar door plaatsgebrek voor in de neus van de machine is dit niet gelukt. We hebben het geheel nu aan de turbokap bevestigd wat meteen ook een heel stuk steviger bleek te zijn. Ook denken we op deze manier geen last te hebben van trillingen. Alle slangen voor het waterinjectie systeem zijn opgemeten en bevestigd. Een extra filtertje zorgt ervoor dat het water altijd schoon blijft. De opnamepuntjes voor de sensoren van de datalogger zijn bevestigd op diverse punten zodat we op 5 of 6 punten verschillende temperaturen kunnen meten. Hierna is de uitlaat ingepakt met brandvrije isolatietape en alles definitief gemonteerd op de tractor. De kap is terug van de spuiter en René Manders heeft wederom perfect werk geleverd! Bij onze sponsor Brugman Metaalbewerking hebben we de uitlaatpijp gelast en na een polijstbeurt wordt hij vastgemaakt in de kap. Gisterenavond hebben we een begin gemaakt met de stroomvoorziening van de tractor. We waren van mening dat er teveel en onnodige kabels liepen die voor verwarring kunnen zorgen. Martijn heeft ervoor gezorgd dat de eerste lampjes alweer branden. Ook alle “start-stroom” is aangesloten, zodat als de brandstofpomp gereed is het slechts een klein karweitje betreft om de machine te laten draaien

Laatst aangepast (woensdag, 06 april 2011 23:20)

 

Cobra II op Harley Davidson motorbeurs

In het weekend van 9 en 10 april vind het Aarle-Rixtelse Harley Davidson motorweekend plaats. Dit jaarlijkse evenement wordt georganiseerd door HD Club Liberator en zet Aarle-Rixtel op de kaart. Mensen komen van heinde en verre naar deze groots opgezette motorbeurs. Ook onze Cobra II zal op deze beurs tentoongesteld worden als een van de trotsen die ons dorp vertegenwoordigd. Een mooie bijkomstigheid is dat het terrein van het motorweekend tegenover de standplaats van de tractor is dus heel ver hoeven we hem niet te verplaatsen.

Beurs info:
Locatie: Lieshoutseweg, Aarle-Rixtel
Motorweekend 9 & 10 april 2011

Gratis entree van 10.00 tot 18.00 uur
Hal 1500 m² ,Tent 500 m², verhard buiten terrein 3000 m², grasveld 3000 m²
Stands,oldtimers, accessoires, onderdelen tweedehandsemotoren.
Diverse attracties live music. Feestavond zaterdag met live music gratis entree en camperen.

www.hdcliberator.nl

 

22.03.2011 Werkplaatsnieuws

De afgelopen week zijn er weer veel uurtjes doorgebracht in de schuur. Dit moet ook wel want de eerste wedstrijd komt erg snel in zicht. Het koelsysteem van de motor is zo goed als klaar. Er is aan de cylinderkop een vulpunt gemaakt waardoor we het koelsysteem kunnen vullen en wat meteen als ontluchting dient. Ook een expansietankje is klaar wat als extra zal dienen. Dit tankje heeft ook een ontluchting die door middel van een slang zal uitkomen tussen de achterwielen. Als de afsluitingsdoppen binnen zijn worden de bovenkanten gemaakt van het expansietankje en van het waterinjectie tankje. Beide tankjes zitten al met steuntjes op hun plek dus hier is niet veel werk meer aan. Op de gepolijste klepdeksel is een ontluchting gemaakt die als carterventilatie zal dienen. De slang hierop komt ook weer in een tankje uit waarmee we de eventueel vrijgekomen olie in opvangen. De spullen voor het waterinjectie systeem zijn geleverd door het Moving Mountains team en hiermee is ook al een begin gemaakt. De druksensor zit in de buis van de inlaatlucht en ook de lassokjes voor de diverse nippels zijn binnen. De steun waar de injecienozzle aan komt zitten is uitgemeten en gezaagd en moet alleen nog vast gelast worden. De retourleiding van de turbo-olie is klaar en zit door middel van een transparante slang op de aansluiting op het blok. Het inlaatspruitstuk is afgewerkt, gepolijst en voorzien van een slangpilaar waarop de turbodruk meter wordt aangesloten. Er zijn klembus stukjes in bestelling die als aansluiting dienen voor de sensors van de datalogger. De uitlaat inpaktape is gehaald bij Eddy van den Berg en als de bevestiging voor de sensors erop zit kan de uitlaat ingepakt worden. De sensorbevestiging voor op de aluminium delen wordt gemaakt door Mitch van Dongen en dan kunnen de sensors ook op de inlaatbuizen aangesloten worden. Voor de elektrische noodstop hebben we een noodstop gehaald van een Jetski die achter op de tractor komt. De remmen zijn al ontlucht en voelen nu al beter aan als vorig jaar. Er lopen nu nog veel kleine karweitjes die weinig zichtwerk opleveren. Binnen nu en 2 weken moet de machine toch al een heel eind opgebouwd zijn. Er zijn nog diverse onderdelen onderweg en ook de kap ligt al bij de spuiter. Als er wat onderdelen definitief klaar zijn zien we de tractor snel zijn vorm krijgen. Vanavond komen er nog wat foto’s bij bouw van de nieuwe motor.

Laatst aangepast (woensdag, 23 maart 2011 08:22)

 

15.03.2011 Werkplaatsnieuws

De geplande wedstrijd in Nijkerk gaat niet door voor de Compact Diesels en dat is gunstig voor ons omdat de machine nog niet klaar is. Er zijn weer veel klusjes die van het to-do lijstje afgestreept kunnen worden. De hele turbo afscherming is klaar en is gemonteerd. Dit was een heel gepuzzel en een heel karwei wat toch 2 volle dagen in beslag nam. We hebben ervoor gekozen om de afscherming uit 2 delen te maken. Aan het voorste deel zit de noodklep vast en aan het achterste deel de uitlaatbocht. In het midden worden de 2 helften dmv 4 boutjes aan elkaar gemonteerd. Al het laswerk aan de buizen van en naar de intercooler en spruitstuk zijn klaar. De olieleidingen zijn geperst en het extra filter voor de turbo- olie zit op zijn plek. Het hele olie circuit is dus klaar. De electrische noodstop zit bevestigd op de turbokap en de pin die de noodklep open houd is ook gereed. Het koelwater systeem is bijna klaar. Hier moet nog 1 klein dingetje aan gelast worden en dan kan dit ook gemonteerd worden. Vanavond hebben we de motorkap gereed gemaakt voor de lasser. De 2 driehoekige uitlaatjes maken dit seizoen plaats voor 1 forse uitlaatpijp. Frank heeft de uitlaatgaatjes dicht gemaakt en morgen zullen deze plaatjes erin gelast worden. Daarna is de kap weer klaar voor René Manders van Bad Boy’s Toy omdat René de kap weer gaat spuiten. Het nieuwe gat voor de uitlaatpijp zit al in de kap en de pijp zelf met de bevestiging zijn ook klaar. Het wordt een fijngeborstelde RVS pijp van 110 mm doorsnee. Groot genoeg dus! Ook is de werkplaats een keer opgeruimd want door het vele werk lag er her en der nogal wat gereedschap. Voor de nieuwste foto’s kijk in het foto album bij Motor 2011

 

28.02.2011 Werkplaatsnieuws

De afgelopen week kregen we een telefoontje of we wilden deelnemen aan de indoorwedstrijd op 18 en 10 maart in Nijkerk. Hoogstwaarschijnlijk gaan we dit niet halen ivm het vele werk wat we nog hebben aan de machine en ook de stage die gewoon door moet gaan. Wel hebben we afgelopen week weer hard gewerkt en een aantal spullen besteld voor de opzet van de nieuwe motor. Al de koppelingen en slangen voor de olievoorziening zijn bekeken, opgemeten en besteld. Als we de oliefilters op hun plaatsen hebben zitten is het alleen nog de lengtes van de slangen opmeten en die worden er dan aan geperst. Geen problemen meer met slangenklemmen of slangetjes die lek kunnen gaan. Dit willen we ook met de brandstofleidingen gaan doen maar dat is voor een later stadium. Er is door Lex een nieuw steuntje gemaakt die de intercooler op zijn plek houd en Frank en Pieter zijn bezig geweest aan de bellhousing en startmotor om dat allemaal goed en passend op zijn plek te krijgen. Paul heeft het inlaatspruitstuk afgeslepen en dit is ultrasoon gereinigd bij sponsor Bols motoren. Hier kunnen we de pasringen op lassen en daarna de buis van de intercooler op vast schroeven. De buizen van de interccooler naar het inlaatspruitstuk zijn allemaal op maat gemaakt en zullen deze week worden afgelast. Ook het uitlaatspruitstuk wordt nog een klein beetje aangepast en daarna kan de turbo gemonteerd worden. Een passtuk wat aan de turbo komt waar weer de uitlaatbocht aan gelast zal worden is ook in de maak. Als dit allemaal klaar is zullen de filters en het koelsysteem de aandacht gaan krijgen.

Laatst aangepast (dinsdag, 01 maart 2011 00:08)

 
Meer artikelen...
Hoofd-Sponsoren

Meer Sponsoren

tumblr counter