Nieuws

02.05.2011 Problemen in Wekerom

Afgelopen zaterdag was de demo van de Compact Diesels in Wekerom. Een mooie zonnige dag, veel volk en een goede baan zouden garant moeten staan voor een goed verloop van de demo maar helaas pakte het voor ons anders uit. Nadat we gewogen waren en probleemloos warmgedraaid hadden gingen we richting de baan. De klanken van de machine gaven ons een goed gevoel. Nadat Dinkey Digger -voor het eerst met vrouwelijke bestuurder- en Massif Friction mooie runs lieten zien was het de beurt aan de Cobra. Toen Paul voor de sleepwagen stond begon hij goed met optoeren. Helaas tot twee keer toe toch iets te snel waardoor er witte rook uit de uitlaat kwam en de motor inzakte. Bij de derde keer optoeren ging het echter helemaal mis. Paul merkte dat er iets niet goed was en deed zijn gas dicht maar de motor bleef hoog doorlopen in toeren en reageerde nergens meer op. Doordat Henk en Pieter vlug bij de machine waren en de brandstofkraan dichtdraaiden stopte de machine er gelukkig mee. Een paniekmomentje zoals in Wekerom hopen we niet vaker mee te maken. Doordat de machine voldoet aan de NTTO reglementen en de veiligheidsvoorzieningen hun werk hebben gedaan zijn persoonlijk letsel en schade voorkomen. Terug bij de vrachtwagen bleek dat de regelstang van de brandstofpomp vast zat. Hierdoor reageerde de motor ook niet toen de stop-knop van de pomp getrokken werd. Thuis aangekomen zijn we meteen gaan sleutelen en hebben we het filter open gehaald. Het filter was helemaal schoon wat aangeeft dat we waarschijnlijk geen verdere motorische schade hebben opgelopen. Helaas zijn ook Dinkey Digger en Luctor et Emergo niet ongeschonden uit de strijd gekomen. Bij Dinkey Digger brak de nokkenas en bij Luctor et Emergo klapte de olie aanvoerleiding van turbo. Een filmpje komt rond 22.15 op de site bij Filmpjes

Laatst aangepast (maandag, 02 mei 2011 21:19)

 

26.04.2011 De week voor Wekerom

Aanstaande zaterdag is het zover, de jaarlijkse wedstrijd in het Gelderse Wekerom. Op deze S-Divisie wedstrijd zullen wij met 5 Compact Diesels een demo geven en onze klasse vertegenwoordigen. Cobra II, Dinkey Digger, Flower Power, Luctor et Emergo en Massif Friction zijn gevraagd de demo te verzorgen. In de week voor wekerom hebben we enkel nog wat kleine zaken af te werken. Gedurende de paasdagen is er nog hard gewerkt aan kleine klusjes die behoorlijk tijdrovend kunnen zijn. Zo hebben we de noodstop aangepast omdat deze niet helemaal werkte zoals dit zou moeten. Omdat de brandstofpomp op een andere plek aan de motor bevestigd is hebben we nieuwe slangen moeten trekken vanaf de tank naar de pomp. In de brandstofpomp zit nu een speciale overdrukbout die ervoor zorgt dat er in de pomp altijd de juiste dieseldruk is. Het gasgeef-systeem neemt ook altijd veel tijd in beslag maar is nu gereed. Ook voor de bijbehorende stopknop om de motor uit te zetten hebben we vrij eenvoudig een nieuwe steun kunnen maken. De nieuwe afscherming van de tussenas is klaar zit op zijn plek evenals de voetplaat. Gisteren hebben we de pedalen gemonteerd en getest of we kunnen schakelen en rijden. Alles lijkt naar behoren te werken. De elektriciteit naar de waterinjectiepomp moet nog aangesloten worden en ook de datalogger sensors moeten nog gemonteerd worden. Om te voorkomen dat de distributieriem van de poulie afloopt hebben we een schijfje gedraaid die op de krukas bevestigd is. De bevestiging diende meteen als meetpunt voor de toerentalsensor. Voor de toerentalsensor hebben we gisteren ook een nieuw steuntje gemaakt en dit alles is gemonteerd aan het blok. De nieuwe verstuiverleidingen zijn inmiddels ook binnen bij het Moving Mountains team en als de waterinjectie sensor er is hebben we alle onderdelen in huis. Tenslotte is er een olieslang geperst die gekoppeld is aan de oliedrukmeter zodat deze ook afgelezen kan worden.

Laatst aangepast (dinsdag, 26 april 2011 23:37)

 

18.04.2011 Hij heeft gelopen!

Met nog 2 weken te gaan tot onze eerste demo wedstrijd heeft de machine afgelopen zaterdagavond voor het eerst gelopen. De afgelopen week is de laatste hand gelegd aan de stroomvoorziening en zijn alle draden en kabeltjes netjes weggewerkt. We hebben tussendoor de stoel nog 3 centimeter kunnen verhogen wat net een beetje meer comfort geeft. De spatborden zijn gemonteerd en ook het dashboard is weer klaar. Afgelopen zaterdag hebben we de machine meegenomen naar het Moving Mountains team uit Dongen om daar de laatste hand te leggen aan de machine. De speciaal aangepaste verstuivers waren gereed voor montage en ook de brandstofpomp is op de testbank geweest. Na een kleine aanpassing aan de pomp is deze afgesteld op het juiste aantal cc en hierna is de pomp gemonteerd. De price as was ook terug van de harderij en Jan heeft zich hier mee bezig gehouden om deze pas te maken in de bellhousing. De koppelingsplaat moest nog een klein beetje aangepast worden en nadat Antwan een nieuw toplager gemaakt had kon de hele koppeling gemonteerd worden aan het vliegwiel. De bellhousing werd gemonteerd om zo de lengte van de tussenas te bepalen. Jan heeft de tussenas verlengd en de schuifmof past nu bijna. Aangezien de nieuwe verstuiverleidingen helaas nog niet geleverd waren hebben we de oude passend kunnen maken om zo toch de motor te kunnen starten. Willie heeft de brandstofpomp op tijd gezet en bij het rondstarten duurde het erg lang voordat we oliedruk constateerden. De motor ging wel iets zwaarder rond wat betekende dat er toch wel degelijk olie in rond ging. Door een klein foutje waren er op het filter 2 slangen verkeerd om aangesloten en nadat dit verholpen was volgde poging 2. Tijdens de 2e poging kwam een andere olie lekkage aan het licht en nadat ook deze verholpen was konden we rond de klok van 19.00 aan poging 3 beginnen. Alles ging goed en de motor sloeg vrij goed aan. YES!!! Een moment waar we met zijn allen lang naar uit hebben gekeken. Pieter en Rick waren nog speciaal naar Dongen gereden om dit mee te maken. Voor Rick was het helemaal een speciaal moment omdat we deze motor opgehaald hebben een dag voordat hij zijn ongeluk kreeg. Omdat de motor even natuurlijk aangezogen was en geen lucht kreeg vanuit de turbo spetterde er wat diesel uit de uitlaat. Nu kunnen we aandrijflijn afwerken en de machine wedstrijdklaar maken! Jan, Willie en Antwan, bedankt!

Laatst aangepast (maandag, 18 april 2011 23:46)

 

11.04.2011 Foto's Harley Davidson show

Onder het kopje Foto & Film staan bij foto's een paar foto's van de Harley Davidson show in Aarle- Rixtel. Tijdens dit evenement zijn er duizenden bezoekers geweest die veel oog hadden voor de motoren én voor onze tractor!

Laatst aangepast (maandag, 11 april 2011 21:07)

 

08.04.2011 Nieuwe foto's

Er zijn een aantal nieuwe foto's toegevoegd. Deze zijn te vinden onder het kopje Foto & Film -> Foto's -> Motor 2011. Op een van de foto's is Rick weer te zien. We zijn erg blij dat hij rustigaan weer mee komt sleutelen!

Laatst aangepast (vrijdag, 08 april 2011 07:45)

 
Meer artikelen...
Hoofd-Sponsoren

Meer Sponsoren

tumblr counter