Nieuws

20.06.2011 Nieuwe sponsor voor het Cobra II Team

Het in Mill gevestigde bedrijf Veld-V-Beton Nederland heeft een sponsorovereenkomst gesloten met het Cobra II team.

Van Der Velden-Beton NV, een familiebedrijf, gevestigd aan de Belgisch-Nederlandse grens, is reeds 50 jaar gespecialiseerd in de productie van agrarische betonproducten. De afzetmarkt beperkt zich al lang niet meer tot de nationale landsgrenzen. Wekelijks vinden 25.000 m2 kwaliteitsproducten hun weg naar tevreden klanten over heel Europa.

Voor Nederland is Veld-V-Beton Nederland de partner voor rundveehouder, varkenshouder, architect en aan aannemer, met gespecialiseerde adviseurs die de klant vanaf de bouwplannen tot en met de uitvoering met gedegen kennis en service het gewenste resultaat brengen. Van Der Velden Beton heeft een productiecapaciteit voor ongeveer 20.000 m2 betonproducten voor de agrarische sector per week d.m.v. twee productie-eenheden uitgerust met de aller-modernste en zelfontwikkelde productiemachines.

Van der Velden Beton is een familiebedrijf dat meer dan 45 jaar ervaring heeft in de productie van elementen voor de agrarische sector en dat kwaliteit steeds zeer hoog in het vaandel heeft gedragen. Zij gelooft immers dat het afleveren van producten van de hoogste kwaliteit de basis is tot succesvol ondernemen en hecht daarom enorm veel belang aan de tevredenheid van haar klanten.

Veld-V-Betonproducten zijn van de allerhoogste kwaliteit en beantwoorden aan alle gestelde kwaliteitseisen die worden gesteld binnen Europa “Komo, Benor en Guteschuz”.  

Bovendien zijn vele productkenmerken uniek en bieden de klant grote voordelen, Veld-V-Betonprodukten genieten in heel Europa bekendheid dankzij de zeer hoogstaande kwaliteit en bijzonder garantievoorwaarden.  

Het assortiment bestaat o.a. uit:
• Roostervloeren en vloerelementen voor de rundvee- en varkenshouderij.
• Ventilatieroosters voor de aardappel- en uienbewaring.
• Betonnen hokinrichting voor de varkenshouderij.

Veld-V-Beton denkt steeds mee met het bouwbedrijf en de agrarisch ondernemer om te kijken hoe deze efficiënter kan bouwen. Een extra service die Veld-V-Beton Nederland biedt is het plaatsen van de geleverde elementen door vakkundig personeel.

Voor meer informatie kijk op:
www.veld-v-beton.nl
www.vdvbeton.be

 

14.06.2011 Goede resultaten in Didam & Emmeloord!

Gisteren was het een druk dagje voor het team. We zouden namelijk in Didam onze eerste competitiewedstrijd rijden en daarna doorrijden voor een demo in Emmeloord. Al vroeg vertrokken we met een mooi gezelschap richting Didam en rond half 10 reden we het terrein op. We moesten nog een paar kleine dingen aan de tractor in orde maken waarna we konden gaan wegen. Er werd ons medegedeeld dat we de proeftrek hadden dus de zenuwen namen wel toe. Eenmaal in het parc ferme werd er warmgedraaid en kon de wedstrijd beginnen. Helaas liep het door een niet werkende lasermeting al een uur uit en dit was erg jammer. Het betekende ook dat we nogmaals moesten warmdraaien alvorens we onze pull konden aanvangen. Met coaching van het Moving Mountains team werd er opgetoerd en gingen we van start. In een redelijk strakke lijn en met een mooie balans werd er een goede afstand genoteerd. Omdat we de proeftrek hadden en de sleepwagen bleef staan mochten we de run overdoen. We besloten hier geen gebruik van te maken omdat de machine in onze ogen een solide run gemaakt had en de sleepwagen erg zwaar stond. Na ons volgde de rest van de klasse en het begon er sterk op te lijken dat het een wijs besluit was om de afstand te laten staan. Met elke run die volgde werd onze glimlach groter en groter want niemand kwam over onze gereden afstand heen! Na de laatste run van The Maniac bleek dat wij de verste afstand getrokken hadden en met de eerste plaats naar huis gingen! Na een goede generale in Bassevelde dus ook een goede eerste puntenwedstrijd. De Cobra II nam de grootste beker mee, gevolgd door Massif Friction en Flower Power.

Hierna was het inpakken en wegwezen en werd er koers gezet richting Emmeloord. De vrachtwagen was al ruim een half uur onderweg en toen ook wij aankwamen was de laatste klasse van de dag al bezig. Hierna was het dus de beurt aan ons om de demo te verzorgen. Beide speakers wisten het publiek goed te binden en op de tribunes te houden. Nadat de sleepwagen arriveerde werd deze in rap tempo klaargemaakt en binnen vijf minuten na aankomst was deze ready to pull. De tractoren stonden allemaal al op de baan zodat de speakers goede uitleg konden geven over wat men te zien kreeg. Ook nu mocht de Cobra II de spits afbijten. Ook op de iets slechtere baan dan Didam ging het gas vol open en werd er wederom een strakke pull weggezet. Hierna was het de beurt aan de andere meegereisde tractoren en ook zij verzorgden een nette demo! Als laatste ging de Zwitserse Lil Benz van start. Na een wilde run en een harde stuiter had de vooras het begeven. Hierna werd de vrachtwagen weer ingeladen en na een praatje met een zeer tevreden organisator keerden we huiswaarts. Om 20.00 uur waren we thuis en hebben we met het hele team nog gegeten en nagebuurt.

Al met al een drukke, maar goede dag met mooie resultaten. Met een dubbele 1e plaats is het seizoen goed begonnen. Met dank aan het Moving Mountains team hebben we afgelopen winter een goede en sterke motor gebouwd en dat begint nu al zijn vruchten af te werpen! We hopen deze lijn, aankomend weekend in Made, voort te zetten.

De volgende pagina’s zijn inmiddels aangepast:
*Wedstrijden:
Uitslagen
Klassement
* Foto & Film:
Filmpjes

 



 

09.06.2011 Werkplaatsnieuws

Met nog 4 dagen te gaan tot de eerste B divisie wedstrijd in Didam is de machine er zo goed als klaar voor. Er is na de pull in het Belgische Bassevelde niks geks gevonden in het oliefilter dus motorisch alles in orde. Wel hebben we een olielekkage aan de brandstofpomp gehad maar dit is inmiddels opgelost. Omdat de noodstop schakelaar achter op de tractor nogal storingsgevoelig was hebben we deze vervangen door een degelijker exemplaar wat niet zomaar door trillingen af kan gaan. Dat moeten we natuurlijk niet hebben tijdens een run. Alle vloeistoffen in de machine zijn weer op niveau gebracht dus hier hebben we geen omkijken meer naar tot na Didam. Vanavond hebben we een accurekje gemaakt voor op de quad. Hier staan nu 2 accu’s op zodat we zeker voldoende start- stroom bij ons hebben. Hierbij komen ook nieuwe, langere kabels aan zodat de accu’s niet meer elke keer van de quad afgenomen hoeven te worden. Verder hebben we ook alle bouten en moeren nagelopen of deze nog vast zaten. In de trommels van de planetairen, waar de wielbouten in zitten hebben we nieuwe wielbouten gezet omdat sommige een beetje dol begonnen te draaien. Er is ook materiaal in bestelling om een aantal onderdelen in een lichtere en sterkere uitvoering te maken. Maandag, tweede pinksterdag rijden we dus de eerste competitiewedstrijd in Didam. Als alles goed gaat rijden we door naar Emmeloord om daar een demo te verzorgen. Niets is zeker, maar misschien hebben we wel 2 verschillende chauffeurs….

 

23.05.2011 Stoffig Bassevelde (B)

Gisteren was het tijd voor de tweede wedstrijd van de Minidiesels in het Belgische Bassevelde. Omdat de schade aan de brandstofpomp gerepareerd was (met dank aan het Moving Mountains Team) hebben we gevraagd of we een testrun mochten maken bij de Minidiesels. Na een rit van ruim 2,5 uur kwamen we aan in Bassevelde. Door de droogte van de laatste tijd was het terrein en de baan erg stoffig. Nadat de carpullers van de DCPO gereden hadden was het de beurt aan de Minidiesels. Helaas bleek op dat moment dat de flens van de hydrauliekpomp van de sleepwagen kapot was. Met man en macht werd dit gerepareerd en hierna kon de wedstrijd toch nog van start gaan. Omdat de baan niet van topkwaliteit was en het inmiddels richting de klok van 4 uur ging werd de wedstrijd geneutraliseerd en mocht iedereen één run maken. Doordat de sleepwagen kapot ging moesten we dus opnieuw warmdraaien. Tijdens het voor de sleepwagen rijden namen de zenuwen wel toe. Wat zou de machine gaan doen? Werkt alles zoals we uitgedacht hebben? Pakt hij op? Blijft alles heel? De sleepwagen werd helemaal op links gezet omdat dat een nog goed stuk van de baan was. Tijdens het optoeren ging er toch weer iets niet helemaal goed. Boven een bepaald toerental was er wederom witte rook en viel de motor terug. Dit bleek de noodstop te zijn die dichtgevallen was met het strak zetten van de ketting. Mede door de andere deelnemers werd dit gerepareerd en werd er een tweede poging gewaagd. Ondertussen had er een andere tractor gereden en nu werd besloten om op rechts te starten. Er werd opnieuw opgetoerd en de motor pakte goed op. De koppeling ging los en met “slechts” 7200 toeren en 3 bar turbodruk werd er een kaarsrechte en snoeiharde Full Pull genoteerd. De eerste sinds ruim 1,5 jaar. Door de baankwaliteit hadden we besloten om niet vol gas te rijden en de machine ook weer heel mee naar huis te nemen. Terug bij de vrachtwagen werd de datalogger uitgelezen en de temperaturen bleken goed te zijn geweest. Zoals het er nu uitziet hebben alle aanpassingen van afgelopen winter goed uitgepakt en is alles heel gebleven. Zo lijkt bijvoorbeeld het nieuwe differentieel goed te werken omdat de machine in een mooie rechte lijn over de baan ging. Ook de remmen en koppeling functioneerden goed. De eerstvolgende wedstrijd is in Didam en daarna in Emmeloord op tweede pinksterdag en tot die tijd zullen we alles controleren en flink poetsen want met de stof van gisteren is dat wel nodig. Voor foto’s kijk op www.baspro.nl en voor filmpjes van de run kijk in ons Foto & Film album bij Films.

 

11.05.2011 Mini Cobra II Reloaded

Gisteren ontvingen wij in onze mailbox een mailtje vanuit Duitsland. De miniaturenbouwers Tim en Dieter van der Linde hebben onze Cobra II op schaal nagebouwd. Een maand of 2 geleden begonnen zij met bouwen en gisteren kregen wij het resultaat gepresenteerd. We zijn erg vereerd dat Tim en Dieter een model gemaakt hebben van onze tractor. Tot in het kleinste detail is er aandacht geschonken aan het model en het resultaat is werkelijk schitterend. We hopen het model snel in ontvangst te mogen nemen zodat het een mooi plaatsje kan krijgen. Langs deze weg willen wij Tim en Dieter nogmaals bedanken! Voor meer modellen die zij gemaakt hebben kijk op: http://www.dieter-modelle.de.tl/

 
Meer artikelen...
Hoofd-Sponsoren

Meer Sponsoren

tumblr counter