04.05.2012 Wedstrijdverslag Füchtorf

Op donderdagavond 26 April werd de laatste hand gelegd aan de machine voor de wedstrijd in het Duitse Füchtorf. Vrijdagmiddag werd de vrachtwagen ingeladen en rond de klok van 16.00 begonnen we onze reis naar Duitsland. Eenmaal aangekomen op het terrein werden we meteen hartelijk verwelkomd door de andere deelnemers en hebben we een mooi plekje opgezicht met onze truck. Vrijdagavond werd er vooral veel bijgebuurt onder het genot van een pilsje. Heel laat hebben we het niet gemaakt want we moesten er immers weer vroeg uit en hadden er al een lange dag opzitten.

Zaterdagmorgen werden wij als Nederlandse gasten officieel welkom geheten op de rijdersbriefing. Toen alle belangrijke zaken uitgelegd waren begon de technische inspectie. De tractoren doorstonden allemaal de inspectie dus mochten aan de wedstrijd deelnemen. Als opening reed de “stock 350” gevolgd door de “stock 500”. Hierna was het de beurt aan de 23!! “modified 500” deelnemers. We konden op deze klasse ongeveer inschatten wat we met onze gewichtsverdeling en bandenspanning moesten doen. De compactdiesels stonden als laatste op het programma van de gardenpullers en dus konden we veel tractoren zien rijden. Met onze eigen machine wilden we vandaag rustig aan doen. De vooras bleek toch niet helemaal te zijn zoals we graag wilden en we wilden geen risico’s nemen. Paul reed de machine voor de sleepwagen en Henk dirigeerde hem op zijn plek. De ketting ging strak, het gas ging erop en bij 4500 toeren ging Paul van start. De machine pakte vlug op naar de 7000 toeren maar echte snelheid kwam er niet in. De neus bleef aan de grond en we strandden voor de full pull lijn. Omdat je in Duitsland 2x mag proberen werd de trekhaak omhoog geschroefd en werd de bandenspanning nog afgelaten. Tijdens de 2e poging ging Paul vlugger op het gas om meer snelheid te maken maar wederom haalden we helaas geen full pull. De motor liep als een zonnetje maar vandaag merkten we echt dat we onze nieuwe Cepeks mistten. We hadden simpelweg geen grip.

Op het einde van de run was er een forse waterlekkage te zien dus de machine werd stilgezet. Dit bleek achteraf de intercooler te zijn die opgezet- en opengescheurd was. Ook hoorden we in de achteras iets wat niet helemaal gebruikelijk was. Vandaag werd onze Cobra “slechts” 6e maar we hebben enorm veel geleerd. De winst ging naar de Duitse Black Pearl die zijn machine goed aan het lopen had!

Thuisgekomen hebben we toch nog diverse schades vastgesteld. Het *gelukkig oude* differentieel had veel te lijden gehad want er lag flink wat gruis in de achteras. Ook de vooras was weer krom en de intercooler is ook open gescheurd. We zullen de komende weken hard nodig hebben om alles weer klaar te krijgen voor de eerstvolgende wedstrijd. Hieronder een filmpje van de Compact Dieselklasse

 
Hoofd-Sponsoren

Meer Sponsoren

tumblr counter